további rendezvényszervezés

Kiállítások szervezéseKiállítások szervezése

A kiállítások különleges jelentőséggel bírnak a kiállítók életében, legyen szó művészekről vagy vállalatokról. A Gold Communications történetében már mindkettőre volt példa. Szerveztünk kiállításokat festőművészeknek (emellett éveken át cégünk volt a Magyar Festészet Napjának sajtó- és marketingfeladatait ellátó partnere) és vállalkozásoknak is. Miről is szól egy kiállítás?

Elsősorban arról, hogy valaki, egy cég, egy személy vagy akár egy művészcsoport megmutassa, hol tart. Mindenképpen egyfajta összegzés ez, megálló. Annak jele, hogy a kiállító elérkezett egy mérföldkőhöz, illetve meg szeretné mutatni a munkáját azoknak, akik érdeklődnek iránta, értékelni tudják.

kiállítások szervezése

A gyártók kiállítják termékeiket, a kereskedők a választékukat, a festők a képeiket, a szolgáltatók mindazt, amit kínálnak, a helytörténészek az adott témában összegyűjtött információkat és anyagot. Vannak kiállítások egy-egy iparág számára, például a különféle expo-k (autó- és építőipari, nyomdai, informatikai, stb.), de arra is volt már példa, hogy egy vállalat a saját aulájában rendezett be egy kisebb tárlatot saját termékeiből, vagy történelméből.

Bármilyen kiállításról legyen szó, egy standról a Hannover Messe-n vagy egy pincegalériáról, ahol olajfestményeket kell elhelyezni, a legfontosabb a reprezentáció, a szó eredeti értelmében. Tehát ne „rongyrázásra” gondolunk, vagy felesleges kiadásokra, hanem arra, hogy a kialakult tér, kiállítóhely miliője méltó módon reprezentálja, mutassa be a kiállítót. Adja át azokat az értékeket, eredményeket, benyomásokat, akár hangulatokat, amely a kiállító személyt vagy céget jellemzik. Nagy nemzetközi expo-kon az is fontos, hogy az adott stand kitűnjön a tömegből, de megőrizze költséghatékonyságát, és a részvétel ne kerüljön többe, mint amennyit a bemutatkozás, az ismertség növelése hozhat.

Mindezek mellett persze gondos figyelmet kell fordítani az alapvető kérdésekre, mint a megnyitóünnepség megszervezése a meghívóktól a cateringen át a köszöntőbeszédig. Ugyanígy a egy nemzetközi kiállításon nem csak szépnek kell lennie a standnak, de jó, ha van rajta áram, világítás, internet, ha időnként felporszívózza valaki a ropi morzsáit és ha a cég szerepel a kiállítási katalógusban.

Egy jó és hatásos kiállításnak, de akár egy kiállítási részvételnek is lelke van, amely a megbízó filozófiájának tükörképe. Átadja a nézők számára mindazt, amit a kiállító láttatni szeretne, üzenni saját magáról a látogatók felé.