további marketing és értékesítés

MarketingtanácsadásMarketingtanácsadás

A tanácsadás, főleg a marketingtanácsadás egy különös, sokaknak homályos fogalom, amelyhez sajnos időnként negatív asszociációk is társulnak. Általában a hazai felfogásra igaz az a közkeletű téveszme, hogy ha valaki – legyen az cég vagy magánszemély – tanácsadót vesz igénybe, akkor az adott területen gyengébbek a saját képességei, illetve problémákkal küzd. Ehhez képest a valóság fordított. A mindennapi gyakorlatban éppen azok a legtudatosabbak, legfelkészültebbek a marketingmunkájukban – most már kizárólag erről beszélünk – akik képesek felmérni saját hozzáértésük, vagy kapacitásuk korlátait. Aki belátja, hogy gyakran jobban megéri egy szakértőt igénybe venni, mint egyedül, vagy akárcsak cégen belül gürcölni egy nem egészen testhezálló feladattal.

marketingtanácsadás

A többség akkor sem készít otthon bútort, ha egyébként vannak hozzá eszközei, az ember többnyire nem húzza ki a saját fogát, pedig akad otthon harapófogó és ritkán képviseli saját magát jogi ügyekben még akkor is, ha van affinitása ezekhez. Nagyon hasonló a helyzet a marketingtanácsadással is.

marketingtanácsadó marketing

A valódi tanácsadó(cég) azonban nem, vagy nem csak végrehajtó, a cég kihelyezett marketingosztálya. Egyrészt sokkal könnyebb felelősségre vonni, mint a belső munkatársakat, és soha nincs betegszabadságon. Másrészt van néhány jelentős különbség: A marketingtanácsadó egy ügyvédhez hasonlóan védi a megbízó érdekeit, akár annak véleménye, elgondolásai ellenében is.

4 meghatározó különbség a tanácsadó és a szimpla beszállító között

4 külömbség a tanácsadó és a beszállító között

  1. Ha a megbízó butaságot akar csinálni, a beszállító végrehajtja, majd szemrebbenés nélkül kiállítja a számlát. A marketing-tanácsadó foggal-körömmel védi az ügyfelet saját magától, és csak akkor vált „beszállító módba” (adja fel), ha semmilyen eszközzel nem tudta meggyőzni.
  2. Egy beszállítót konkrét utasításokkal kell ellátni, amiket aztán végrehajt. Egy tanácsadónak elég megfogalmazni a céljainkat, ő megmondja, hogyan érjük el, majd el is végzi a munka tetemes részét.
  3. Két ügyben fordulhatunk egy beszállítóhoz: megrendeléssel és panasszal. A tanácsadóhoz mindenben segít, és mellesleg kezeli a beszállítókat is.