további hirdetési kampányok

Nyomdai munkákNyomdai munkák

Bár egyre több a digitális tartalom, meghívókat, hírleveleket, tájékoztatókat is küldhetünk elektronikusan, mégis sok tekintetben megkerülhetetlen a papír szerepe az üzleti életben. Mennyivel elegánsabb átnyújtani egy névjegykártyát, mint megvárni, amíg a partner bepötyögni a mobilszámunkat, vagy egy keményborítós céges prospektust átnyújtani ahelyett, hogy egy online cégbemutatót küldenénk. A minőségi és ízléses nyomdai kivitelezés képet ad a vállalkozásról, mutatja, mennyire vagyunk igényesek magunkkal és másokkal szemben.

A marketinges cégek munkatársai legendákat tudnának mesélni arról, milyen kalandjaik voltak a grafikusokkal, nyomdászokkal, hány ősz hajszáluk keletkezett, amikor majdnem kicsúsztak a határidőből, vagy nem olyan minőséget kaptak, amit elvártak. Nem is szeretnénk ennek kitenni ügyfeleinket, megbízóinkat, inkább átvállaljuk a kapcsolattartást.

nyomdai munka

A nyomdai munkák természetesen nem rekednek meg a meghívók és névjegykártyák szintjén. Beszéljünk céges levélpapírról, plakátról, képeslapról, számtalan területet találunk, amelyen nélkülözhetetlen a nyomdai közreműködés. Ha gyakran van szükség „papírmunkára”, akkor célszerű kiválasztani néhány megbízhatóan működő nyomdát, amelyekkel rendszeres kapcsolatot alakítunk ki. Ezáltal lehetnek extra kéréseink, jellemzően a határidőre vonatkozóan, hiszen általában mindennek „tegnapra” kell elkészülnie. Sok esetben a marketingügynökség eleve késve kapja a megbízást, és hiába tesz meg mindent, hogy időre kész legyen, ha nincs olyan nyomda, amely partner abban, hogy előre vegye a megbízásunkat.

A nyomdai kivitelezés a szövegezéssel, grafikával kezdődik. Sok esetben a nyomda alkalmaz saját grafikust, de előfordul, hogy egy szabadúszó, vagy egy grafikai ügynökség munkatársa tervezi a kreatív anyagot, és az készen kerül a nyomdába.

Nyilván mindenki hallott arról, hogy léteznek digitális és ofszet nyomdák. A kettő között nem elsősorban a nyomtatási minőség jelenti a különbséget. A digitális nyomdákat akkor érdemes választani, ha nem túl nagy a példányszám, hiszen a kapacitásuk korlátozott az ofszetéhez képest. Akkor is szerencsés választás a digitális eljárás, ha például személyre szabható termékeket (meghívót, ajándéktáskát) kell készíteni. Ha a cég csak 2-300 prospektust szeretne eljuttatni a partnereinek, akkor nem éri meg ofszet nyomdát megbízni, ahol a nyomólemez költsége is terheli a folyamatot. A digitális nyomda nagy előnye, hogy rövid határidőket tudunk elérni, ami egy kampányban nagyon fontos tényező.

Az ofszet nyomtatás a nagyobb darabszámok esetén verhetetlen. Több ezer példánynál biztos, hogy olcsóbb a printenkénti költség, mint a digitális nyomás esetében. A nyomólemezeket egyszer kell elkészíteni, ha nem konkrét eseményhez kötődik a munka, hanem reprodukálni szeretnénk később az anyagot, akkor a kész lemez alapján már gyorsabb és egyszerűbb az eljárás.