Banner

A banner fogalmát talán leginkább úgy lehetne megragadni, hogy ezek az internetes világ apróhirdetései. Ha a kifejezést halljuk, jellemzően kis méretű felületeket képzelünk el, holott a banner lehet nagyobb is. Rossz esetben akkora, hogy betakarja a képernyőt, és csak némi keresgélés után jövünk rá, hogyan lehet becsukni. Marketingügynökségünket gyakran bízzák meg bannerkampányok lebonyolításával, mely magába foglalja a bannerek készítését is, beleértve a tervezést és grafikai szerkesztést.

Milyen a jó banner?

A bannerek különböző méretű, információt hordozó álló- vagy mozgóképek, melyekre rákattintva a felhasználó a kifejezetten e célból létrehozott céloldalra, vagyis ún. landing page-re jut. Miután az online felhasználók információfeldolgozása felgyorsult, hamar döntenek arról, hogy egy-egy hirdetés érdekli-e őket. Éppen ezért a reklámunknak is olyannak kell lennie, amely azonnal megragadja és felkelti a figyelmet. Nem baj, ha jelentősen elüt az adott weboldal megszokott képétől, sőt, a cél az, hogy a bannerhirdetés kiemelkedjen onnan. 

Arra kell törekedni, hogy a banner vonzza a figyelmet, legyen szó bármilyen üzenetről, ami megjelenik rajta az adott pillanatban. A tartalmát úgy kell szerkeszteni, hogy rövid és lényegre törő legyen, mivel ez a hirdetési forma nem ad alkalmat a magvas mondandó átvitelére, csak a figyelem felkeltésére. Ha már a bannerünkre kattintott a felhasználó, és eljutott a weboldalunkra, akkor úgyis lehetőségünk van bővebb tájékoztatást adni az általunk hirdetett termékről vagy szolgáltatásról.

banner

Bannerkészítés: milyen is legyen?

Ez persze pénztárcafüggő is, de PR-ügynökségünk tapasztalata szerint a bannereket ma már több méretben is el kell készíteni a reszponzivitás, azaz a többféle eszközön történő megjelenés miatt. A webes felületek a médiaajánlatukban rendszerint feltüntetik, milyen méretű bannerek elhelyezésére van náluk lehetőség. Ettől a kedvünkért sem térnek el, kénytelen vagyunk több mutációt készíteni a bannerből, ha különböző felületeken szeretnénk azt alkalmazni.
A bannerhirdetés lehet statikus és mozgó is. A fentiekből egyértelműnek tűnhet, hogy vibráló, ugráló, minél figyelemfelkeltőbb megoldást kellene választanunk, de ez sem biztos. Ha az a cél, hogy a hirdetésben szereplő üzenet mindig látható legyen, függetlenül attól, melyik időpillanatban kattint valaki az oldalra, akkor inkább ragaszkodjunk az álló formához. A szöveges, képes tartalom váltakozása alkalmat ad kreatív ötletek kivitelezésére, de ne vigyük túlzásba! Miután a felhasználók jellemzően nem töltenek sok időt egy weboldalon, nem biztos, hogy megvárják, amíg egy-egy banner minden oldala megjelenik és teljessé válik az üzenet. A bannerhirdetések megjelenési formája is fejlődött, éppen ezért a bannerkészítés során az aktuális trendeket és az üzenetünk megjelenésének kontextusát is figyelembe kell venni. 
A banner grafikai megvalósítása során tehát ezeket is figyelembe kell vennie az alkotónak. 
Ahhoz, hogy a bannerhirdetés mielőbb elkészüljön, érdemes marketingügynökségünk számára megadni az alábbi információkat a tervezéshez:
•    Mekkora méretű lehet az adott banner?
•    Mozgó, animációs vagy statikus bannerre van szükség?
•    Mi a fő üzenete, milyen szöveg jelenjen meg rajta?
•    Milyen egyéb elemek jelenjenek meg rajta?
•    Milyen színekből álljon?
•    Hol fog megjelenni?

Bannerkampány: miért fizet a hirdető?

Korábban a hirdető kifizetett egy hónapot egy adott méretű banner megjelenítéséért egy adott honlapon, ezzel biztosítva, hogy a reklámja folyton ott legyen, ahova szánta. Ma már a nagyobb forgalommal rendelkező felületeken – miközben állandó hirdetést is vásárolhatunk – lehetőség van rá, hogy megjelenésszám (AV-alapú bannerhirdetés) vagy kattintásszám (CT-alapú bannerhirdetés) alapján fizessünk. 
A bannereket napjainkban többnyire algoritmusok helyezik el az oldalakon, mégpedig oda, ahol aktuálisan van szabad hely, de arra is van példa, hogy egy adott helyen akár több hirdető bannere cserélődik, így a „részidős” felületet egy-egy vásárló olcsóbban kapja.

Az aranyszabály: ne idegesítsen!

A leggyakoribb hiba, amit a bannerek megrendelői, tervezői elkövetnek, hogy erőszakosan kényszeríteni akarják a felhasználót az olvasásra, elé tolják a hirdetést, és nem adnak alkalmat arra, hogy egyértelműen bezárja. Sok esetben még rá is tesznek egy „kamu X-et”, amely nem a bezárást, hanem a továbblinkelést célozza. Ez az agresszív, a Gold Communications által teljes mértékben mellőzött hirdetői magatartás azt eredményezheti, hogy többen jutnak a céloldalunkra, de ha eleve idegesek, amiért akaratukon kívül ugráltatják őket a weben, akkor aligha várhatunk tőlük őszinte érdeklődést a termékünk, szolgáltatásunk iránt, sőt, szándékunk visszafelé sülhet el. Vonatkozik ez egyéb olvasást zavaró vagy lehetetlenné tevő technikákra is (beúszó képek, oldalra ugró sorok, pop-up bannerek stb.). A megtévesztés legfeljebb rövidtávon hoz eredményt, vagy még úgy sem.

A bannerek tervezése, kivitelezése tehát nem könnyű, hiszen sokszor röviden a legnehezebb kifejezni magunkat, és marketingszakember-szövegíró, valamint grafikus együttműködését igényli.

PR-ügynökségünknél ez mind adott, éppen ezért, amennyiben bannerkészítésre, bannerkampány tervezésére és lebonyolítására van szüksége, forduljon a Gold Communications csapatához bizalommal.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása