Bannerkészítés: milyen is legyen?
Ez persze pénztárcafüggő is, de PR-ügynökségünk tapasztalata szerint a bannereket ma már több méretben is el kell készíteni a reszponzivitás, azaz a többféle eszközön történő megjelenés miatt. A webes felületek a médiaajánlatukban rendszerint feltüntetik, milyen méretű bannerek elhelyezésére van náluk lehetőség. Ettől a kedvünkért sem térnek el, kénytelen vagyunk több mutációt készíteni a bannerből, ha különböző felületeken szeretnénk azt alkalmazni.
A bannerhirdetés lehet statikus és mozgó is. A fentiekből egyértelműnek tűnhet, hogy vibráló, ugráló, minél figyelemfelkeltőbb megoldást kellene választanunk, de ez sem biztos. Ha az a cél, hogy a hirdetésben szereplő üzenet mindig látható legyen, függetlenül attól, melyik időpillanatban kattint valaki az oldalra, akkor inkább ragaszkodjunk az álló formához. A szöveges, képes tartalom váltakozása alkalmat ad kreatív ötletek kivitelezésére, de ne vigyük túlzásba! Miután a felhasználók jellemzően nem töltenek sok időt egy weboldalon, nem biztos, hogy megvárják, amíg egy-egy banner minden oldala megjelenik és teljessé válik az üzenet. A bannerhirdetések megjelenési formája is fejlődött, éppen ezért a bannerkészítés során az aktuális trendeket és az üzenetünk megjelenésének kontextusát is figyelembe kell venni.
A banner grafikai megvalósítása során tehát ezeket is figyelembe kell vennie az alkotónak.
Ahhoz, hogy a bannerhirdetés mielőbb elkészüljön, érdemes marketingügynökségünk számára megadni az alábbi információkat a tervezéshez:
• Mekkora méretű lehet az adott banner?
• Mozgó, animációs vagy statikus bannerre van szükség?
• Mi a fő üzenete, milyen szöveg jelenjen meg rajta?
• Milyen egyéb elemek jelenjenek meg rajta?
• Milyen színekből álljon?
• Hol fog megjelenni?
Bannerkampány: miért fizet a hirdető?
Korábban a hirdető kifizetett egy hónapot egy adott méretű banner megjelenítéséért egy adott honlapon, ezzel biztosítva, hogy a reklámja folyton ott legyen, ahova szánta. Ma már a nagyobb forgalommal rendelkező felületeken – miközben állandó hirdetést is vásárolhatunk – lehetőség van rá, hogy megjelenésszám (AV-alapú bannerhirdetés) vagy kattintásszám (CT-alapú bannerhirdetés) alapján fizessünk.
A bannereket napjainkban többnyire algoritmusok helyezik el az oldalakon, mégpedig oda, ahol aktuálisan van szabad hely, de arra is van példa, hogy egy adott helyen akár több hirdető bannere cserélődik, így a „részidős” felületet egy-egy vásárló olcsóbban kapja.
Az aranyszabály: ne idegesítsen!
A leggyakoribb hiba, amit a bannerek megrendelői, tervezői elkövetnek, hogy erőszakosan kényszeríteni akarják a felhasználót az olvasásra, elé tolják a hirdetést, és nem adnak alkalmat arra, hogy egyértelműen bezárja. Sok esetben még rá is tesznek egy „kamu X-et”, amely nem a bezárást, hanem a továbblinkelést célozza. Ez az agresszív, a Gold Communications által teljes mértékben mellőzött hirdetői magatartás azt eredményezheti, hogy többen jutnak a céloldalunkra, de ha eleve idegesek, amiért akaratukon kívül ugráltatják őket a weben, akkor aligha várhatunk tőlük őszinte érdeklődést a termékünk, szolgáltatásunk iránt, sőt, szándékunk visszafelé sülhet el. Vonatkozik ez egyéb olvasást zavaró vagy lehetetlenné tevő technikákra is (beúszó képek, oldalra ugró sorok, pop-up bannerek stb.). A megtévesztés legfeljebb rövidtávon hoz eredményt, vagy még úgy sem.
A bannerek tervezése, kivitelezése tehát nem könnyű, hiszen sokszor röviden a legnehezebb kifejezni magunkat, és marketingszakember-szövegíró, valamint grafikus együttműködését igényli.
PR-ügynökségünknél ez mind adott, éppen ezért, amennyiben bannerkészítésre, bannerkampány tervezésére és lebonyolítására van szüksége, forduljon a Gold Communications csapatához bizalommal.