Fontos, hogy a járműhirdetésnek egyszerű, egyértelmű üzenetet kell megfogalmaznia, nincs lehetőség arra, hogy hosszan olvasgassák és megismerjék a részleteket. Jó felület, ha például nem konkrét terméket vagy szolgáltatást hirdetünk, hanem magát a márkát, azaz kiválóan alkalmas a brand erősítésére. Ez a hirdetési forma akkor hatékony, ha nagyobb „tételben” rendeljük, többször szembejön az üzenet a potenciális vásárlókkal, megrendelőkkel. Marketingügynökségünk tapasztalata szerint ajánlott legalább 1 hónapos időtartamban gondolkodni, a hirdetést hordozó matrica gyártása is így lesz kifizetődő.
Érdemes hozzáfűzni, hogy járműreklám nemcsak tömegközlekedési eszközökön – metró, HÉV, villamos, busz, troli, fogaskerekű stb. – helyezhető el. Egyre gyakrabban találkozunk ugyanis kerékpárokra, triciklikre applikált hirdetésekkel, illetve vannak olyan nyitott platós kisteherautók, amelyeket kifejezetten plakátok hordozására alakítottak át – márpedig nem ritkán ezek a „mobil óriásplakátok” jelentik a leghatékonyabb választást ügyfeleinknek.
A járműreklámok területén előfordultak „túlkapások” is. Ilyen volt például, amikor kísérletképpen a fővárosi, nagykörúti villamost lefóliázták, még az ablakokra is hirdetés került. Ettől azonban az utasok hangulata bent nyomasztó lett, többen panaszt is tettek, emiatt a továbbiakban eltekintettek a teljesen „lesötétített” járművektől. Más alkalommal az üzenettel volt probléma. Szintén villamosokon próbálták népszerűsíteni a közösségi közlekedést a következő szöveggel: „Így húz el melletted a BKV.” A provokatív üzenet az eredeti szándékkal ellenkező hatást váltott ki a dugóban araszoló autósokból, akik érthetően rossz néven vették, hogy az amúgy is nehezen járható városban még gúnyolódnak is rajtuk, vagy hogy a buszsávok és kötöttpályák adta előnyöket az orruk alá dörgölik.
De egy jól megválasztott, rövid üzenettel és mindenekelőtt látványos képi világgal ellátott járműreklám nagyon hatékony lehet, főként, ha a hirdetés tárgyának célközönsége és a járókelők, utazók csoportja nagy átfedést mutat.
A járműreklám-felületek kibérlésének módja viszont nem mindig magától értetődő. Éppen ezért PR-ügynökségünk segít megtalálni az ideális megoldást (beleértve a kedvezményes árat, amit a vállalkozások az „utcáról besétálva” nem tudnak elérni), majd a hirdetési szöveg és a kreatív grafika elkészítését is vállalja.