A Facebook az általa gyűjtött információkat arra használja, hogy a felületén elhelyezett hirdetések minél inkább célba találjanak. A Facebook előnye a többi hasonló hirdetési rendszerrel szemben ez a precizitás, hiszen például a Google rendszere nem ismeri ennyire a felhasználók adatait (illetve ismeri, de ilyen mélységig nem él vissza velük a hirdetések paraméterezésénél). A hirdetések utánkövetése, az analitika is szélesebb körű, mint más szolgáltatásoknál, itt nagyon pontosan láthatjuk, milyen kört ért el a kampányunk, és a megcélzott felhasználók hogyan viselkedtek, amikor találkoztak a hirdetésekkel. Ezek az információk segítenek abban, hogy a kampány további részét – vagy a következő hirdetést – még jobban optimalizáljuk. A Facebook hirdetéseit kreditrendszerben fizethetjük ki, ehhez dombornyomott bankkártya, vagy PayPal szolgáltatás szükséges.
A Facebook hirdetései mindenkor a felhasználó profiljához, érdeklődéséhez, lakhelyéhez igazodnak és nem a kereséshez, mint az AdWords keresési hálózatában. A hirdetések a jobb oldali sávban láthatóak, vagy megjelenhetnek a hírfolyamban is. Létezik az úgynevezett „ajánlott bejegyzés” kategóriája, amelyet az alapján látunk, hogy valamelyik ismerősünk megnézte a promotált oldalt. Természetesen ezeket nem az illető ajánlja figyelmünkbe, hanem a Facebook.
A Facebook hirdetéseknél nem a megjelenítésért, hanem az átkattintásért kell fizetni, vagyis úgynevezett PPC (Pay Per Click) rendszer működik. Ez előnyös a hirdető számára, hiszen csak azokért a látogatókért fizet, akik legalább eljutnak a céloldalra, látják, miről szól a reklámja. Azért azt figyelembe kell venni, hogy aki odakattint, az nem biztos, hogy akar árut, vagy szolgáltatást vásárolni. Lehet, hogy a folyton ugráló, gördülő menüben csak mellékattintott, és már el is hagyja a céloldalt, vagy csak megnézte, mi az, amiről szól a hirdetés.
Mert bizony, a Facebook nem vásárlói oldal, ami egyszerre erénye és hátránya. Erény, mert így a látogatók kevésbé zárkóznak el a kapott információktól, hátránya, hogy jelentős részüknek nincs vásárlási szándéka. A közönség azért jár oda, hogy szórakozzon, megnézze a hírfolyamot, információt kapjon az ismerőseiről. Ezzel együtt nyilván sokan megtekintenek egy jó ajánlatot, amit ráadásul testhezállónak találnak, de alapvetően nem elkötelezettek a vásárlás iránt.
Arra kell figyelnünk, hogy a Facebook hirdetések megszerkesztésekor a célközönség nyelvezetét, stílusát vegyük figyelembe. A felhasználó gyorsan pörgeti az oldalt, azonnal meg kell ragadnunk a figyelmét. A Facebook nyelvezete speciális, olykor eltér a megszokott kommunikációtól, nem árt, ha ehhez is alkalmazkodunk a hirdetés megírásakor.
Vigyázzon!
A Facebook hirdetéssel kizárólag egyéni felhasználókat célzunk meg. A közösségi oldal alkalmatlan a B2B kommunikációra, illetve az üzleti szektornak szóló hirdetések elhelyezésére. Komoly üzletek nem a Facebookon köttetnek, sőt az is valószínűtlen, hogy ott ismernék meg egymás cégét a leendő üzletfelek. Ha tehát valaki lakossági ügyfelekre, megrendelőkre „vadászik”, akkor alkalmas és hasznos lehet a Facebook hirdetés, de ha például egy hídépítő vállalkozás keres reménybeli megrendelőket, akkor más eszközöket ajánlunk.