Tv- és rádiószpotok gyártása

Sok megbízó gondolja úgy, hogy a hirdetés igazán csak akkor ér valamit, ha benne van a tévében, vagy azt harsogja a rádió. Tény, hogy az országos sugárzású rádiós- és tévéreklámok még ma is jelentős elérést garantálnak – azonban, ha PR-ügynökségünket kérdezik, egyáltalán nem biztos, hogy mindig szükség van akkora tömegre. Az említett elektronikus médiumok ugyanis szó szerint műsort szórnak, vagyis mindenkihez igyekeznek eljutni. Márpedig lehet, hogy ezen a sokaságon belül nem képviselnek számottevő arányt azok, akikre potenciális vevőként, ügyfélként számítunk. Ha például egy speciális, szűk piacra szóló terméket vagy szolgáltatást kínálunk, felesleges megpróbálni milliókhoz eljutni, mert kevés érdeklődőt tudunk hatékonyan megszólítani, tehát átlagosan nagyon drágán érünk majd el egy potenciális vevőt. 

Ha viszont egy multinacionális cég vezet be új terméket Magyarországon (marketingügynökségünk számtalan ilyen kampányban közreműködött már), akkor az ismertség fokozása, a brandépítés érdekében szinte kötelező az országos tv- és rádiókampány. Ezek a médiumok ugyanis különösen alkalmasak a széles közönséget érintő termékek, például tisztálkodószerek, gyógyszerek, élelmiszerek, háztartási eszközök vagy banki szolgáltatások népszerűsítésére.

tv és rádióposztok

A rádióban vagy tévében futó reklámkampányok büdzséjével kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a hirdetések sugárzási költsége mellett a gyártásra szánt összeggel is kalkulálni kell. A szpotgyártás folyamata mindig a márka céljainak és üzeneteinek pontos meghatározásával indul. Az első lépés a kreatív tervezés, ahol ötleteinket a vállalkozás egyedi igényeihez és célközönségéhez igazítjuk. Ezt követi a forgatókönyv elkészítése, amely biztosítja, hogy az üzenet világos és célravezető legyen. A televíziós szpotok esetében különösen fontos a vizuális megjelenés, ezért a reklámügynökségektől elvárt tudással is rendelkező Gold Communications kizárólag profi forgatócsapatokkal dolgozik együtt, hogy az eredmény a lehető legnagyobb hatást érje el.

A rádiószpotok esetében az üzenet tiszta és jól strukturált átadása, valamint a megfelelő hangulat megteremtése is kulcsfontosságú. A zene, a narráció és a hangeffektek kiválasztásával biztosíthatjuk, hogy az üzenet felkelti a hallgatók figyelmét és emlékezetes marad. PR-ügynökségünk a reklámkampányoknál is arra törekszik, hogy a végeredmény ne csak kreatív, hanem a célcsoport számára vonzó és releváns legyen.

Ma már alapvető, hogy a rádióreklámokban internetes hivatkozást vagy e-mail címet említünk, azonban ilyen esetben különösen ügyelni kell annak érthetőségére: lehetőség szerint betűzzük, mert könnyen félre lehet hallani. Szintén lényeges, hogy a rádiószpot nem lehet túlságosan összetett. Többnyire nem mondhatjuk el, milyen nagy múltú a cégünk, milyen felkészültek vagyunk, hogy aztán hozzátegyük: „egyébként itt ez a termék, most akciós áron”. Ennek oka, hogy a médium jellegéből adódóan jellemzően nem tudnak komplex üzenetet befogadni a hallgatók. Nem azért, mert buták, hanem mert nincsenek olyan helyzetben, hogy elmélyülten figyeljenek, és nem is motiválja őket erre semmi.

Meg kell jegyezni, hogy a modern technológia eltérően hatott a rádiós és a televíziós reklámokra. A digitális tévézés lehetővé tette a reklámok átugrását, a rádiózás pedig egyre népszerűbbé vált a mobileszközökön. Ugyanakkor az utazók, a gyalogosok és az autósok még ma is gyakran hallgatnak rádiót, így az ott elhelyezett reklámoknak továbbra is fontos szerepük lehet a marketingstratégiában.

A Gold Communications történetében számos sikeres reklámkampányt hoztunk tető alá kisebb, helyi tévékben és rádiókban, ezek ugyanis hatásos és költségkímélőbb alternatívát nyújtanak a földrajzilag jól meghatározható közönség elérésében. Marketingügynökségünk nagy tapasztalattal felvértezve segít kiválasztani a megfelelő médiumokat és formátumokat, hogy a hozzánk forduló vállalkozások hirdetései a lehető legnagyobb hatékonysággal érjenek célba.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása