Sales – vagyis maga az értékesítés
Ez már igazán az ügyfél dolga lenne, de azért amolyan profi full service ügynökségként sokat szoktunk segíteni ebben is. Miért van erre szükség? Mert rengeteg kiváló informatikussal, mérnökkel, gazdálkodóval, szigetelőanyag-gyártóval és más szakemberrel hoz minket össze a sors (és saját ügyfélszerzési munkánk), akik kiválóak a saját szakmájukban, de nem tudják pontosan, hogyan készítsenek el egy értékesítési- vagy marketingtervet, mert nem gazdasági szakemberek, vagy ha azok (is), erre nem marad idejük, és szívesen ránk bízzák.
Van, hogy ugyanezek a szakemberek nem elég jók az eladásban, vagy a vállalaton belülről nem látják a „fától az erdőt”, és nem értik, hogy a folyamatos munkájuk ellenére miért nem tudják elérni értékesítési céljaikat.
Számukra gyakran az is elég, ha közösen áttekintjük értékesítési gyakorlatukat, illetve a jelenlegi láncolatot, és egy külső szemlélő látásmódjával rámutatunk a nyitott kérdésekre. Máskor ennél többet is teszünk. Új értékesítési csatornákat építünk ki, a termék vagy szolgáltatás újrapozicionálásával új fogyasztói bázisokat érünk el. Ezenkívül a Gold Communications megfelelő szakemberei javaslatokat tesznek azokra a marketingeszközökre, amelyek a leghatékonyabbak, illetve a legjobb ár-érték arányúak az adott probléma kezelésére.
After sales – vagyis az utánkövetés és gondozás
Sokan hajlamosak hátradőlni, miután sikerült megrendelőt találni termékükre, szolgáltatásukra. Ez azonban egy megfelelő üzleti folyamat során megengedhetetlen. Nemcsak azért, mert kellő odafigyeléssel az after sales során lehet eladni a legnagyobb hozzáadott értékű szolgáltatásokat, hanem azért is, mert továbbra is igaz: megtartani egy vevőt, ügyfelet sokkal könnyebb és jobban megéri, mint újat szerezni.
Az after sales kifejezést két, némileg különböző értelemben is használjuk. Az egyik az after sales service, amely alatt leginkább a különböző javító- és karbantartó-szolgáltatásokat, támogató (support) tevékenységeket értünk. A másik értelmezés pedig az after sales management. Ez inkább egyfajta személyes törődést takar, amelynek során rendszeresen megbizonyosodunk arról, hogy ügyfeleink, vevőink maradéktalanul elégedettek szolgáltatásainkkal, vagy bármi egyébbel, amit tőlünk kaptak.
Az „eladás utáni értékesítés” bármelyik vetülete is szenvedjen csorbát, az előbb-utóbb a már megszerzett ügyfél és a kiépített bizalom elvesztéséhez vezet. Ha a salesmunka megfelelő ütemben hoz új ügyfeleket, akkor lehet, hogy ez csak hosszú idő után kerül előtérbe, mert egy ideig mindig lehet pótolni a kiesést. Vannak azonban piacok, ahol a potenciális vevők száma véges (például bizonyos nagyobb számítógépes rendszerek vagy ipari célgépek esetében), és ha elveszítjük vevőinket, nem lesz többet kivel pótolni a kiesett bevételt. Más esetekben pedig a konkurenciához képest lesz lemaradásunk, ha elterjed, hogy a vetélytárs szolgáltatása „jobb”, ami gyakran csak annyit jelent, hogy többet törődnek vevőikkel.
Marketingügynökségünk mindezen folyamatokat segít alaposan felmérni, optimalizálni, és ha igény van rá, be is gyűjtjük a visszacsatolásokat közös munkánk eredményéről, hiszen csak az elégedett ügyfél lesz hűséges.