Értékesítés támogatása

Az értékesítés támogatása tág fogalom, hiszen bizonyos értelemben a Gold Communications munkájának nagy része erről szól. Másfelől, itt konkrétan azokról a lehetőségekről szeretnénk szólni, amelyekkel marketingügynökségként közvetlenül tudjuk segíteni – vagy akár részben át is venni – a vállalati salescsapat munkáját.

A következőkben idegen szavakkal dobálózunk majd, de ígérjük, érthetőek maradunk. :)

Presales – vagyis az értékesítés előkészítése

Ahhoz, hogy eladjunk egy terméket vagy szolgáltatást, végig kell járni egy utat. Ha lottót vagy kenyeret árul az ember, ezt az utat már évszázadok óta kitaposták, így csak ki kell szolgálni a spontán is jelentkező keresletet (bár a Szerencsejáték Zrt. is sokat költ marketingre). Azonban, ha egy új vagy speciális szolgáltatást, terméket szeretnénk eladni, akkor bizony rengeteg előkészítésre van szükség. Ennek megfelelően PR-ügynökségünk is sok mindenben támogatja ügyfeleink értékesítési munkáját, már az első lépésektől kezdve. A lista hosszú és mindig testre szabott, ezért álljon itt csak néhány példa:

Értékesítés támogatása
  • Megírjuk a termékismertetőket, prospektusokat, tájékoztatókat és direktmarketing-leveleket, új célcsoportokat keresünk, megépítjük az adatbázisokat. A szakmai tartalom természetesen az ügyféltől származik, hiszen ki érthetne jobban a saját termékéhez, mint ő maga. Ezzel együtt gyakran szükség van egy gondolati hídra, „magyar-magyar tolmácsra” ahhoz, hogy a szaknyelvi leírásokat, adathalmazokat előnyökké, ügyfélbarát megoldásokká és vásárlócentrikus mondatokká alakítsuk át. Különösen gyakori ez az igény az informatikai vagy erősen technológiai jellegű gyártóknál és szolgáltatásoknál. Egy átlagos vásárlót ritkán érdekel a processzorsebesség, az viszont igen, mennyivel rövidebb idő alatt tud a fejlesztéssel egy számára fontos munkafázist elvégezni. Ehhez egy kicsit meg kell tanulnunk ügyfeleink szakmáját, és folyamatosan megfeleltetni a sajátunkkal.
  • Felmérjük a leendő vásárlók igényeit, hogy a termékek/szolgáltatások biztosan megfeleljenek azoknak, illetve megfogalmazzuk, milyen módon felelnek meg, majd a kapott információkat felhasználjuk az előkészítés során. Ilyen alkalmakkor megtudhatjuk azt is, mennyire fontos, valós a probléma, amire kínált termékünk, szolgáltatásunk választ ad, illetve az elképzelt ár és hozzáférés találkozik-e az ügyfélelvárásokkal.
  • Adatbázisokat építünk ügyfeleink új vevőköreinek eléréséhez. A feladat során a hivatalos cégjegyzéki adatokat rendszerezzük, kiegészítjük, és előkészítjük a leadgenerálásra. 
  • Következik a leadgenerálás, azaz felhívjuk a leendő vásárlók, fogyasztók figyelmét a megoldásra, termékre, amelyet saját ügyfelünk el szeretne adni, majd azokat a kontaktokat, akik előzetesen érdeklődtek a megoldás iránt (vagy legalábbis nem zárkóztak el), átadjuk a cég salescsapatának. Mindehhez a Gold Communications gyakorlott és talpraesett telemarketing-gárdáját használjuk, akikről később még lesz szó. PR-ügynökségünk ügyfelei közül nagyon sokan élnek ezzel a lehetőséggel, mert a vállalati értékesítőknek egyszerűen nincs kapacitásuk hideghívásokra, és örülnek, ha csak azzal kell foglalkozniuk, akiket az ajánlatuk tényleg érdekel.

Sales – vagyis maga az értékesítés

Ez már igazán az ügyfél dolga lenne, de azért amolyan profi full service ügynökségként sokat szoktunk segíteni ebben is. Miért van erre szükség? Mert rengeteg kiváló informatikussal, mérnökkel, gazdálkodóval, szigetelőanyag-gyártóval és más szakemberrel hoz minket össze a sors (és saját ügyfélszerzési munkánk), akik kiválóak a saját szakmájukban, de nem tudják pontosan, hogyan készítsenek el egy értékesítési- vagy marketingtervet, mert nem gazdasági szakemberek, vagy ha azok (is), erre nem marad idejük, és szívesen ránk bízzák.
Van, hogy ugyanezek a szakemberek nem elég jók az eladásban, vagy a vállalaton belülről nem látják a „fától az erdőt”, és nem értik, hogy a folyamatos munkájuk ellenére miért nem tudják elérni értékesítési céljaikat.

Számukra gyakran az is elég, ha közösen áttekintjük értékesítési gyakorlatukat, illetve a jelenlegi láncolatot, és egy külső szemlélő látásmódjával rámutatunk a nyitott kérdésekre. Máskor ennél többet is teszünk. Új értékesítési csatornákat építünk ki, a termék vagy szolgáltatás újrapozicionálásával új fogyasztói bázisokat érünk el. Ezenkívül a Gold Communications megfelelő szakemberei javaslatokat tesznek azokra a marketingeszközökre, amelyek a leghatékonyabbak, illetve a legjobb ár-érték arányúak az adott probléma kezelésére.

After sales – vagyis az utánkövetés és gondozás

Sokan hajlamosak hátradőlni, miután sikerült megrendelőt találni termékükre, szolgáltatásukra. Ez azonban egy megfelelő üzleti folyamat során megengedhetetlen. Nemcsak azért, mert kellő odafigyeléssel az after sales során lehet eladni a legnagyobb hozzáadott értékű szolgáltatásokat, hanem azért is, mert továbbra is igaz: megtartani egy vevőt, ügyfelet sokkal könnyebb és jobban megéri, mint újat szerezni.

Az after sales kifejezést két, némileg különböző értelemben is használjuk. Az egyik az after sales service, amely alatt leginkább a különböző javító- és karbantartó-szolgáltatásokat, támogató (support) tevékenységeket értünk. A másik értelmezés pedig az after sales management. Ez inkább egyfajta személyes törődést takar, amelynek során rendszeresen megbizonyosodunk arról, hogy ügyfeleink, vevőink maradéktalanul elégedettek szolgáltatásainkkal, vagy bármi egyébbel, amit tőlünk kaptak.

Az „eladás utáni értékesítés” bármelyik vetülete is szenvedjen csorbát, az előbb-utóbb a már megszerzett ügyfél és a kiépített bizalom elvesztéséhez vezet. Ha a salesmunka megfelelő ütemben hoz új ügyfeleket, akkor lehet, hogy ez csak hosszú idő után kerül előtérbe, mert egy ideig mindig lehet pótolni a kiesést. Vannak azonban piacok, ahol a potenciális vevők száma véges (például bizonyos nagyobb számítógépes rendszerek vagy ipari célgépek esetében), és ha elveszítjük vevőinket, nem lesz többet kivel pótolni a kiesett bevételt. Más esetekben pedig a konkurenciához képest lesz lemaradásunk, ha elterjed, hogy a vetélytárs szolgáltatása „jobb”, ami gyakran csak annyit jelent, hogy többet törődnek vevőikkel.

Marketingügynökségünk mindezen folyamatokat segít alaposan felmérni, optimalizálni, és ha igény van rá, be is gyűjtjük a visszacsatolásokat közös munkánk eredményéről, hiszen csak az elégedett ügyfél lesz hűséges.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása