PR-ügynökségként a tapasztalatunk mindezzel kapcsolatban az, hogy a termék vagy szolgáltatás minősége csak akkor vízválasztó bármilyen piacon, ha szélsőségesen nagy különbség van a piaci szereplők között. Ha mindenkinek a szolgáltatása, terméke megfelel többé-kevésbé az elvárásoknak, bizony csak a marketing, az ismertség, a presztízs, az attitűdök számítanak. Tehát a konkurenciaelemzésnek a marketingelemzés éppúgy része lehet, mint a minőségvizsgálat, de vizsgálhatjuk a konkurensek piaci magatartását, akár CSR tevékenységét is, ha ez hatással van a piaci részesedések alakulására.
Tehát a konkurencia kutatásába, elemzésébe igen sok szempont beemelhető, a megbízók érdeklődésének és a szegmens sajátosságainak függvényében.
A konkurenciakutatás elemzése hasonlít más, marketingügynökségünk tevékenysége során elvégzett felmérésekéhez annyiban, hogy a célok ismeretében több különböző elemzési módszer közül választhatunk. A várható eredmény itt is minden esetben alkalmas azon üzleti döntések, lépések megtételére, amelyek a kutatást elindították.