Média- és kampánytervezés

Bár elsősorban PR- és marketingügynökségként gondolunk magunkra, a Gold Communications csapatára lényegében egy teljes értékű reklámügynökségként is számíthatnak a vállalkozások. Több évtizedes múlttal a hátunk mögött pontosan tudjuk, hogy a média- és kampánytervezés felelős munka, amely jóval túlmutat a lehetséges hirdetési csatornák kiválasztásán, az árak bekérésén vagy az áralkun. Minden kampányunk alapja az alapos tervezés, amelynek célja, hogy a hirdetések ne csak elérjenek a közönséghez, hanem az érdeklődésüket is felkeltsék.

média és kampánytervezés

Milyen fázisokból áll a média- és kampánytervezés?

mikor

1. Mikor?

A marketingkampány megfelelő időzítése kulcsfontosságú a siker szempontjából. A marketingstratégia, a célcsoportok és a termék/szolgáltatási portfolió ismeretében meg kell határozni, hogy a cég mikor folytasson aktív kampányt. Erre rengeteg érvényes válasz létezhet. Ha szezonális a termék vagy a szolgáltatás, akkor ehhez kell igazodnunk. Ha nem, el kell dönteni, hogy egész éves, folyamatos kampányt tervezünk-e, vagy az erőforrásokat inkább egy-egy rövidebb időszakra koncentráljuk. PR-ügynökségünk tapasztalata szerint pedig a hirdetések időpontját a fentieken túl az egyes médiumok szezonális árképzése, alkukészsége is befolyásolhatja.

hol

2. Hol?

Ehhez előbb meg kell válaszolnunk, hogy pontosan kiknek szeretnénk eladni, vagyis mi a vállalkozás, illetve a termék/szolgáltatás célcsoportja. A kampánytervezés fázisában ez már jó eséllyel nem lehet kérdés, ezeket az alapvetéseket már korábban tisztáznunk kellett. A célcsoport szokásainak ismeretében meghatározzuk az általuk leginkább látogatott, elismert, népszerű − vagyis optimális − kommunikációs csatornákat. Ezek kiválasztásához jelentős, a szakmában és a médiában megszerzett jártasságra van szükség, ami a Gold Communications számára már hosszú ideje adott. Ha pedig ügyfelünk nem tudná, mit olvas, hallgat, látogat a célcsoportja, és első körben mi sem tudnánk ehhez tanácsot adni, akkor kezdésként szakszerűen felmérjük azt.

A folytatásban az így meghatározott csatornákkal dolgozunk tovább.

mit

3. Mit?

Számos hirdetési megoldás közül választhatunk: banner, újsághirdetés,  rádió-vagy tv-szpot, óriásplakát, AdWords és/vagy Facebook-kampány vagy akár PR-interjú egy szaklapban.

Mindegyik különböző célt szolgál, azaz más-más esetekben lehetnek hatékonyak. A hirdetési formák változatossága szinte végtelen még akkor is, ha pontosan tudjuk, mely csatornákat érdemes használnunk. A válogatásban a korábban leírtak mellett segít a rendelkezésre álló források ismerete is. Általánosságban – de nem mindig – igaz, hogy célszerű több párhuzamos csatornát használni, magyarán a célközönség tekintetében a „csapból is folyni”. Marketingügynökségünk szakemberi segítenek kiválasztani a legmegfelelőbb formátumokat és felületeket, hogy az adott reklámkampány üzenete minél szélesebb körben érjen célba, és a lehető legtöbb interakciót váltsa ki.

mennyiért

4. Mennyiért?

Hozzávetőleg minden vállalkozás tudja, mekkora marketingbüdzsével gazdálkodhat, és ebből mennyit költhet hirdetési felületek vásárlására. Ez részben korlátozza a csatornák használatát is. A Gold Communicationsnél a média- és kampánytervezés során mindig arra törekszünk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésre álló keretből.

Előfordul, hogy az ügyfél különösen óvatos, és először egy lényegesen alacsonyabb összeget nevez meg, mint amennyit valójában hirdetésre szán vagy szánhat, mondván, „lássuk, mit kezdenek ezzel a kevesebb pénzzel”. Ez a mentalitás valahol érthető, de veszélyes lehet a hatékonyságra. Ahogy a szakadékot sem lehet két kisebb ugrással áthidalni, úgy előfordulhat, hogy a kis részletekben csepegtetett pénzekkel sem sikerült elérni a kívánt áttörést, vagyis megugrani a célcsoport ingerküszöbét. Néhány helyzetben ez különösen káros lehet, ilyen például egy új piaci bevezetés. Reklámügynökségi tevékenységünk során mindig hangsúlyozzuk, és ügyfeleink hamar meg is bizonyosodnak róla, hogy nem szoktunk többet költeni, mint amennyire legjobb meggyőződésünk szerint szükség van a közös célok eléréséhez. Vigyázunk ügyfeleink pénzére, mert ha elherdálnánk, később ránk sem jutna belőle. :)

Személyes kapcsolatainknak és tapasztalatainknak köszönhetően rendszeresen tudunk kedvezőbb árakat kialkudni a médiavásárlás során, amely jelentős megtakarítást eredményezhet ügyfeleink számára. Értjük és beszéljük az általuk használt szakzsargont (nemcsak azt tudjuk, hogy pontosan mit jelent, amit mondanak nekünk, hanem azt is, hogy az adott megoldással az ügyfél jobban vagy rosszabbul járna-e a célok és lehetőségek ismeretében).

mi lesz a hirdetésben

5. Mi lesz a hirdetésben?

A kampány sikerének egyik legfőbb kulcsa a kreatív megvalósítás. Legyen szó új kreatív anyagok készítéséről vagy meglévő hirdetések lokalizálásáról, fontos, hogy a hirdetéseket a célcsoporthoz igazítsuk. Ügyfeleink számára a kifogástalan minőségű gyártást pedig a Gold Communications évek óta bevált, megbízható külső partnerei végzik. Akadnak köztük nyomdák, filmkészítők, reklámgrafikusok, hangstúdiók, webfejlesztők – mikor mire van szükség. Még a készen kapott anyagokkal is van munka, mert azt át kell alakítani az adott médium kívánalmai szerint. Pontosan annyi másodperc, akkora méret, olyan formátum kell, amilyet az adott médium előír hirdetői számára.

Ezt követően ellenőrizzük, hogy a megvásárolt felületeken valóban ott van-e a hirdetésünk, méghozzá olyan formában, ahogy abban megállapodtunk. Ezeket a megjelenéseket pedig le is mentjük ügyfeleink számára. Végül, elemezzük az adott kampány eredményeit, és a médiában is otthonosan mozgó PR-ügynökségként, már a friss tanulságokat is levonva teszünk javaslatot ügyfeleinknek a következő lépéseket illetően.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása