A jól átgondolt, hatásos belső kommunikáció nem véletlenül értékelődött fel annyira. Napjainkban, amikor minden korábbinál nagyobb harc dúl a minőségi munkaerőért, az egy csapathoz tartozás érzésének erősítése lehet az egyik olyan módszer, ami segít megtartani legjobb szakembereinket. Ennek érdekében pedig a kommunikációs csatornák optimális használata „kötelező”, újak bevetése pedig „erősen ajánlott”.
Álljon itt most néhány egészen friss példa a Gold Communications pr ügynökség életéből, amelyek reményeink szerint jól illusztrálják, miért érdemes a lehető legkülönfélébb kommunikációs eszközökkel „keresni a kapcsolatot” saját munkatársainkkal.
Belső kommunikációból „külső haszon”
Többen úgy tartják, hogy a nyomtatott lapok ideje már lejárt, ám – hogy egy aktuális hasonlattal éljünk –, ahogy „igazi, postai” karácsonyi képeslapot is sokan szeretnek kapni, úgy egy igényes kivitelű, informatív újságot is rengetegen vesznek kézbe szívesen. Egy nívós, vállalati belső kiadványnak pedig azon túl, hogy jókora presztízst sugároz, néha egészen váratlan, kézzel fogható eredményei is lehetnek. Egyik ügyfelünk egy állásbörzén felállított standjára vitte magával lapját, amelyben többek közt akadt egy cikk a korábbi gyakornokok élménybeszámolóiról. Ők lepődtek meg legjobban, mikor néhány hónappal később jelentkezett náluk valaki, akit éppen az egyik elődjének ottani nyilatkozata győzött meg arról, jó helye lesz a csapatban. Azóta kiderült, szerencsére igaza is lett.
Belső hírlevél: hogy tudjunk egymásról
Egy nyomtatott vállalati újság persze nem olcsó mulatság. A költségek csökkentését – és nem mellesleg a környezettudatossági szempontokat – szem előtt tartva egy látványos grafikai elemekkel feldobott belső hírlevél is jól elláthatja a maga kommunikációs feladatát. Azoknál a cégeknél, ahol az egyes osztályok, csoportok nagyon keveset tudnak egymás tevékenységéről, hasznos lehet, ha időről időre rövid, profi szövegíró által alkotott cikkekben értesülnek a legfontosabb projektekről, hírekről. Tapasztalataink szerint pedig, amikor egy-egy nagy sikerről számolunk be valamelyik megbízónk belső hírlevelében, az érintettek e-mail-fiókjában számos gratuláló üzenet landol. Valami ilyesmire gondoltunk, mikor fentebb az egy csapathoz tartozás érzéséről írtunk.
Üdv a csapatban!
Tegyük a szívünkre a kezünket, munkavállalóként a tőlünk függetlenül dolgozóknak nemcsak a tevékenységét fedi időnként homály, hanem néha őket magukat is. Éppen ezért akad ügyfelünk, ahol bevett szokás, hogy az új belépőkkel miniinterjúkat készítünk, amelyben 8-10 sorban bemutatjuk őket a többieknek, akik a kész írásokat és a hozzájuk csatolt portréfotókat egy letisztult, színes PDF-ben kapják meg. Érdekes látni, ahogy az alanyok a szövegek jóváhagyása előtt még egyszer átgondolják, biztos-e, hogy az adott hobbijukat meg akarják osztani újdonsült kollégáikkal. Egy-egy izgalmasabb szabadidős tevékenység feltüntetése a „hírek szerint” így is jó pár folyosói, ebédlői beszélgetés kezdőlökését adta meg, hozzájárulva a jó légkör kialakulásához.
A belső kommunikáció is lehet interaktív
Végezetül egy példa arra, hogy a belső kommunikáció is akkor az igazi, ha kétirányú. Mert bár kulcsfontosságú, hogy vezetőként az összes szóba jöhető kommunikációs csatornát alkalmazva sok mindent tudassunk kollégáinkkal, legalább ilyen lényeges, hogy időnként ők is „üzenhessenek nekünk” – remélhetőleg a szó szalonképes értelmében. Nemrég egyik ügyfelünknél átfogó dolgozói elégedettségi felmérést végeztünk, aminek eredményeit megismerve az ügyvezető napokon belül ellátogatott cége – egymástól többszáz kilométerre fekvő – telephelyeire, hogy személyesen tudassa, látja, hogy milyen téren kell fejlesztenie, és kész is megtenni a szükséges lépéseket. Hogy sikerrel jár-e, az legkésőbb a következő hasonló kutatás során kiderül – mi mindenesetre ott leszünk, hogy segítsünk neki.
Ha Önnek is segíthetünk, legyen szó a belső kommunikációs eszközök változatos tárházáról, vagy egyéb szolgáltatásról, forduljon hozzánk bizalommal!
Zsolt