további
Notice: Undefined variable: parentName in /web/goldcomm/goldcomm.hu/templates/blog.php on line 188
Kevés olyan felforgató technológia érinti annyira közvetlenül a tartalomgyártói, PR-tanácsadói és általában a kreatív szakmát, mint a mesterséges intelligencia-szoftverek megjelenése – és most már dömpingje. Ezek az eszköztárak ugyanis nemcsak a pr- és marketingügynökségeket szorítják kényszerhelyzetbe, hanem a modern társadalmak egészét. Vitaindító gondolatkísérlettel reagálunk napjaink elsöprő technoforradalmára.
Különös, nem is egészen új tevékenység formálódik körülöttünk; egyre több vállalkozás keres meg minket azzal, hogy készítsünk számukra marketingtervet, végezzünk náluk marketingtanácsadást, illetve támogassuk piackutatással a külpiaci tevékenységüket, mert az aktuális GINOP, IFKA vagy más pályázaton indulnak, és ott pluszpontot jelent, ha ilyen szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Majd megkérdezik, hogy mennyi a minimum, amiből ezt a kérdést „le lehet tudni”. A megközelítés nem túl hízelgő a szakmánkra nézve, és úgy gondoljuk, hogy azokra a cégekre, cégvezetőkre is káros, akik így állnak az ügyhöz.
Az elmúlt néhány évben a keresőoptimalizálás (SEO) sok változáson és fejlődésen ment keresztül. A PR-ügynökségeknek és az online marketingcégeknek naprakésznek kell maradniuk, ha nem akarnak lemaradni a versenytársaiktól és ügyfeleiket továbbra is előkelő helyen szeretnék szerepeltetni a Google és más keresők találati oldalain.