Ebben a cikkben:

Főzzünk ki együtt egy „jóízű” kreatív szöveget!

2021. October 08.
373
Főzzünk ki együtt egy „jóízű” kreatív szöveget!

Képzeljük el, hogy össze akarunk ütni egy jó kis vacsorát a hozzánk érkező vendégeknek, azonban az ízlésüket vagy épp a kerülendő ételeiket illetően csak a sötétben tapogatózunk. És ha ez nem volna elég, a hűtőszekrényt és a kamrát átfésülve mindössze 2-3 értékelhető hozzávalóra bukkanunk. Valami ilyesmit érez egy PR-ügynökség kreatív szövegírással foglalkozó szakembere is akkor, amikor olyan ügyfél számára kell frappáns marketingszöveget alkotnia, aki finoman szólva sem halmozza el őt információkkal, támpontokkal.

Mondhatnánk persze, hogy egy kreatív szövegíró attól kreatív szövegíró, hogy ilyen helyzetben is feltalálja magát, és képes letenni az asztalra egy a kommunikációs céloknak megfelelő Facebook-bejegyzést, blogcikket, sajtóközleményt, PR-cikket vagy akár az ügyfél weboldalára szánt szöveget. Elvégre egy profi szakács sem ijed meg attól, ha például csak krumplit, tojást és némi sajtot talál – de az igazán ínycsiklandó fogások azért többnyire mégiscsak jól felszerelt konyhákban, minőségi alapanyagokból születnek.

A Gold Communications egy olyan PR-ügynökség, amely nem vár el „Michelin-csillagos” körülményeket, csupán egy észszerű mértékű közreműködést azoktól, akik érdekében készíti a különböző marketingszövegeket. Pontosan tudjuk, hogy ügyfeleink szeretnének 100%-ban fő tevékenységükkel foglalkozni, hiszen abban a legjobbak, a kreatív szövegírást és más kommunikációs feladatokat pedig éppen azért bízzák ránk, mert ilyen téren külső támogatásra van szükségük. A kereken húszéves tapasztalatunk azonban azt mondatja velünk, hogy a legnagyobb sikert arató írások akkor születnek, ha ügyfelünk legalább elindít minket azon az úton, amelynek végén ott vannak a számára is kimutatható hasznot hozó kreatív szövegek.

Ennek egyik legfőbb oka, hogy ügyfeleink ismerik a legjobban saját cégüket, illetve azt az iparágat, ahol tevékenykednek, ezt a tudást pedig vétek lenne nem az eredményes kommunikáció szolgálatába állítani. Ők tudják legjobban, melyek azok az erősségeik, amiket ki kell domborítani a kreatív szövegekben, legyen szó egy rövid Facebook-bejegyzésről vagy épp egy többoldalas PR-cikkről. Az anyagok vázát együtt érdemes felépíteni, a profi „körítést” már hozzátesszük mi. Fontos azonban, hogy az egy-egy marketingszöveg készítéséhez szükséges ügyféloldali „hozzájárulás” az idő előrehaladtával egyre kevesebb lesz – az elmúlt 20 évben idővel már mi is szinte otthonosan mozogtunk a vállalatirányítási rendszerektől a növényvédő szereken át a fűtési berendezésekig minden szektorban!

Az iménti bekezdés megállapításai főként a tartalomról szóltak, de ne feledjük, a kreatív szövegírás kulcsa, hogy az ügyfeleinknek „legjobban álló” hangvételt is el kell találni. Ezt persze sokszor a téma hozza magával, de néha előfordul, hogy éppen az adott ágazat fősodrától szögesen eltérő stílus alkalmazása járul hozzá leginkább a sikeres kommunikációhoz. Annak érdekében, hogy ügyfeleink valóban magukénak érezzék azt a marketingszöveget, amit számukra megalkotunk, érdemes lehetőség szerint személyesen (akár csak telefonon) is néhány szót váltani legalább a legfontosabb írások előtt. Ezzel jelentősen rövidíthető az ellenőrzésre, jóváhagyásra szánt idő is, és elkerülhetőek a mindkét fél számára rossz élményt jelentő „nem ilyen szövegre gondoltam” jellegű visszajelzések.

Ha a fenti „receptet” követjük, a „szakács” és a „vendégek” egyaránt elégedettek lesznek. A kreatív szövegírással foglalkozó szakemberek azt mondják majd, „ilyen társaságnak öröm főzni”, PR-ügynökségünk „jóllakott” ügyfelei pedig azt: „jövünk máskor is!” Elvégre ez egy igazán jó, közös vacsora lényege.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása