Szinte alapszolgáltatásként tekintünk a közösségi médiára, amely nemcsak a magánéletben, de a vállalkozói mindennapokban is kulcsfontosságú erőtérré sűrűsödött a világjárvány éveiben. Egy cég ma már, ha összehangolt tartalomstratégia mentén kommunikál a social felületeken, könnyen érezheti úgy, hogy a Facebook – Instagram – TikTok – YouTube négyes a legtöbb felületi igényét kielégíti. A saját céges weblap viszont olyan valós előnyökkel kecsegtet, amikkel a felsorolt óriások egyike sem, és amikről lemondani kész financiális és stratégiai harakiri. Cikkünkben három legyőzhetetlen érvet sorakoztatunk fel a saját céges és márkaképviseleti weboldal üzemeltetése mellett. Ezek jó tanácsok olyan influenszereknek is, akik szívesen erősítenék márkaerejüket, miközben tartalmukat platformfüggetlenül is megjelenítenék a biztonság kedvéért.
Technológiai függetlenség
A Facebook nagy leállása felhívta a figyelmünket a platformmal kapcsolatos kitettségünkre és kiszolgáltatottságunkra. A kisebb vállalkozások mezőnyében bőséggel, de még a nagyobb cégek között is találunk példát arra, hogy a PR- és marketing tevékenységet, valamint az értékesítési folyamatokat egyfajta optimista bizalommal kizárólag a közösségi médiára alapozzák. Ez persze érthető, hiszen semmilyen más márkareprezentáció nem jutalmaz olyan gyors és pontos visszajelzéssel, mint a követők és érdeklődők által gerjesztett reakcióhullám. Mégis óvva intünk attól minden vállalkozást, szabadúszót és influenszert, hogy megjelenését kizárólag a tech-óriások felületeire korlátozza. A céges vagy az énmárkát erősítő weblap akkor is működik, ha a nagyok alszanak, megroppannak vagy valamilyen botrány akadályozza a működésüket, jogi és technikai panasz esetén pedig pontosan tudható, hogy mely fórumon (és melyik országban) érvényesíthetjük igényünket a webszolgáltatónkkal szemben.
Tartalmi szabadság
A közösségi média a szabad tartalomgyártás és önkifejezés színtere, üzenetünk és munkásságunk azonban alaposan ki van téve mindenféle, körmönfont Facebook és Instagram algoritmusok hangulatának. Arról nem is beszélve, hogy a vonatkozó házirendek és a törvényi szabályozottság ingatag határvidéke folyamatos stresszben tartja a tartalomgyártókat. Vajon minden szempontnak és irányelvnek megfelelek? PR-ügynökségként arra ösztönzünk minden vállalkozót és online szereplőt, hogy rendelkezzen egy olyan felülettel, ami csak az övé. Egy saját weboldalon mindig az „én site-om, az én váram” szemlélet érvényesül, tehát jószerével azt teszünk rajtuk közzé, amit szabad (bizonyos blogtípusok esetében a Médiatörvény passzusai érvényesek, illetve néhány általános jogszabály, de ezek a social felületeknél jóval kiszámíthatóbbak). Videóinkat, fényképeinket keresőoptimalizált, SEO-barát szövegekkel támogathatjuk meg, így témánkban valódi szakértőként tündökölhetünk a világ legnagyobb keresőóriásának felhasználói szemében, a Google keresőjében szörföző érdeklődők és potenciális új ügyfeleink képernyőjén.
Influenszerként sem söpörhetjük le a saját weboldal jelentőségét az asztalról: nem kérdés, hogy idővel értékes forgalmat terelhetünk weboldalunkra, amely ellenállhatatlan mértékben erősíti az énmárkát.
Marketingeszközök direkt értékesítéshez
Egy keresőoptimalizált weboldal a megfelelő kommunikációs és értékesítést támogató bővítményekkel a motorház alatt maga a főnyeremény, hiszen egy kézben, egy felületen tarthatjuk és intézhetjük a legfontosabb működéseket. Az alábbiakban két fő tevékenység köré csoportosítjuk a kínálkozó lehetőségek eszköztárát.
Értékesítés és direkt marketingeszközök
- webshop-üzemeltetés
- e-mail címlistaépítés
- ügyfélszolgálati chatmodul
- hírlevélmenedzsment
- termék és szolgáltatásspecifikus, a potenciális érdeklődők és ügyfelek keresési szokásaira optimalizált blogcikkek megjelenítése
- az értékesítési tölcsér forrópontjaként az érdeklődés és az elköteleződés további gerjesztésével megágyazunk magának az eladásnak
- Google Ads hirdetési kampányok
PR- és marketingkommunikáció, értékesítést támogató anyagok
- sajtóközlemények
- termékleírások
- tesztek, vélemények és beszámolók
- termék és szolgáltatásspecifikus tájékoztatóoldalak
- fórum és ügyfélszolgálati modulok
SEO szövegírás, landing oldal és weblap stratégia készítése
Weboldalt indítani szinte gyerekjáték, azonban, hogy mérhető sikereket érjünk el saját honlapunkkal, ahhoz épp úgy szükségünk van az alapos tervezésre, a következetes és rendszeres tartalomgyártásra, mint a különböző technikai paraméterek és beállítások összehangolására. Ezek összetett és mélyebb infokommunikációs ismereteket igényelnek, melynek épp úgy része a marketingszemlélet, mint az informatikai felkészültség. Hogy minden befektetett forintod a lehető legnagyobb eséllyel térüljön meg (kamatostól); tartalmi tanácsadásért, stratégia állításért és online kommunikációs kampány lebonyolításért fordulj mindig minősített kommunikációs és PR-ügynökséghez!