Ebben a cikkben:

Merre tart a marketing?

2020. January 13.
371
Merre tart a marketing?

Az online jelenlét által megkövetelt digitális megoldások rohamléptekben fejlődnek, egyre több mérhető adattal kell megbirkózni az elemzések során. Szerencsére (?) egyre több remek szoftver található e feladatok megoldására a piacon.

Az igények által életre hívott, egyre automatizáltabb megoldások pedig olyan versenyelőnyt jelentenek, ami behozhatatlannak tűnik egy egyszerű vállalkozás számára. Egy tapasztalt pr ügynökség azonban segíthet a felzárkózásban.

A „Digital Darwinism”, azaz digitális darwinizmus, a fogyasztók adaptálódása a digitális világhoz, iszonyú gyors. A technológiai és társadalmi változásokkal lépést tartani szinte lehetetlen.

Éppen ezért, ha jól működő vállalkozását éppen csak szinten tartani szeretné, hogy ne veszítsen piacot, már akkor is muszáj fejlesztenie a digitális készségeit és növelnie az online jelenlétét!

Az, hogy a világunk változik, azt jelenti, hogy Ön és az Ön partnerei, vásárlói is változnak!

Gondoljon csak bele: 20 éve nem tudtuk (itt, Magyarországon), mire jó a közösségi média üzleti szempontból. Ha a nyaralásunkat akartuk megtervezni, bementünk egy közeli utazási irodába. Időnként postára és bankba mentünk, a nyitvatartási időt az ajtón elhelyezett tábláról tudtuk. Nem volt szokás webshopban vásárolni és a mobiltelefonunkat kizárólag telefonálásra használtuk. Papírtérképet tartottunk az autónkban.

És ma?

Biztosan Ön is több közösségi média felületen van fent, itt néz utána az újdonságoknak, tartja a kapcsolatot a munkatársaival és megnézi a szembejövő hirdetéseket is. Összehasonlítja a szolgáltatásokat, az árakat, utánanéz a felhasználói és vásárlói véleményeknek. Nem jár bankba, hiszen remek, biztonságos felületeken intézheti pénzügyeit, befektetéseit. Online foglal szállást, online fizet érte, webshopból rendeli a mindennapos fogyasztási cikkeket is. E-mailezik és videókat néz a mobiltelefonján, amiben térkép és GPS is van természetesen.

Amikor mindezt a digitális térben műveli, a robotok és algoritmusok feltérképezik az Ön viselkedését, ahogy mindenkiét, és személyre szabott ajánlatokat, keresési találatokat biztosítanak az Ön minél nagyobb megelégedése érdekében.

Miért gondolná hát, hogy ami húsz éve működött, az ma is ugyanúgy használható?!

Szerencsésebb kihasználni a technológia nyújtotta előnyöket és részesülni az eredményeiből.

A mesterséges intelligenciát (MI, vagy AI - artificial intelligence) nemcsak az önvezető autókban, ipari robotokban, okos házakban, okos szórakoztató elektronikai és háztartási eszközökben használjuk, hanem bizony az online hirdetések során a célcsoport meghatározásához és eléréséhez is. A nagyszámú mérhető adat (ami a fogyasztók viselkedését jellemzi, úgy, mint érdeklődés, kor, nem, a keresési szokások: napszak, lokalizáció stb.) elemzése szoftverek által segít a minél pontosabb célzásban és a hirdetési költségek optimalizálásában egyaránt.

De mesterséges intelligencia áll a hangalapú vezérlés, hangalapú keresés és a chatbotok mögött is, amik, valljuk be, egyre többünk életét könnyítik meg a felhasználói oldalon is.

De mesterséges intelligencia áll a hangalapú vezérlés, hangalapú keresés és a chatbotok mögött is, amik, valljuk be, egyre többünk életét könnyítik meg a felhasználói oldalon is.

A ma embere a kérdéseire azonnali válaszokat vár, s ott kommunikál, ott vásárol, ahol ezt a legkönnyebben megteheti. Amennyiben az Ön versenytársai több csatornán vannak jelen, többet nyújtanak felhasználói élményben, esélyes, hogy őket választják a fogyasztók Ön helyett, függetlenül a termék vagy szolgáltatás magas minőségétől.

Ám ha Ön lesz az, akit az aktív keresés pillanatában megtalál a felhasználó, s ha nem hagy benne kétséget, vásárlóvá konvertálja és elégedettségét kivívja – erőfeszítéseiért cserébe lojális fogyasztót kap, aki rendszeresen visszatér Önhöz és akár tovább is ajánlja az Ön vállalkozását!

Mi a teendő 2020-ban?

Megismerni a vásárlónkat, jelen lenni ott, akkor, ahol és amikor ő is jelen van, és személyre szabott marketinggel (mobilra optimalizált és személyre szabott hirdetések, videók, ajánlatok, e-mailek stb.) magas színvonalú felhasználói élményt biztosítani neki.

Ha Ön nem így tesz, majd így tesz a versenytársa.


Réka

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása