Az internet és a digitális világ fejlődésével újabb és újabb kapuk nyíltak meg előttünk, nincs ez másként akkor sem, ha egy terméket/szolgáltatást szeretnénk hirdetni és eladni. Korábban az értékesítési folyamat viszonylag egyszerű volt, kevesebb csatornán keresztül tudtuk bevonzani az ügyfeleinket a boltunkba. Régebben, ha látták egy termék reklámját a tévében, hallották a rádióban, esetleg olvastak róla az újságban, onnantól már csak arra kellett várni, hogy besétáljanak a boltunkba és megvegyék azt.
Ma már sokkal összetettebb ez a folyamat, hisz az online világ még több eszközt adott a kezünkbe. Persze mindezeket úgy érdemes kihasználni, hogy a hagyományos, de bevált módszereket egészítsük ki az újakkal, hiszen a modell alapjaiban véve ugyanaz maradt, csak több lépcső vezeti el az érdeklődőt a kasszánkig.
Arról se feledkezzünk meg, hogy már felnőtt egy olyan generáció, amelynél prioritást élvez az internet és a közösségi média használata. Belőlük csak egyre több lesz, és ki tudja, hogyan alakítják majd át a marketingtrendeket?
A fentiek figyelembevételével íme néhány tipp, hogyan használjuk együtt az online és offline eszközöket:
- Első lépésként hozzunk létre egy weboldalt, amin majd a termékünket/szolgáltatásunkat szeretnénk kínálni. Ez lesz a boltunk/márkánk kirakata, ezért érdemes igényes, letisztult honlapot készíteni/készíttetni.
- Optimalizáljuk a weboldalunkat, hogy a különböző internetes keresőkben minél jobb találati helyet foglaljunk el. Ezt leginkább releváns szakmai tartalommal tudjuk elérni, ehhez a legjobb barátunk a SEO-zás (azaz a keresőoptimalizálás).
- Ha már van egy épkézláb weboldalunk, akkor hozzunk létre saját oldalt minél több közösségi felületen. Mindez akkor lesz számunkra a leghasznosabb, ha sokat kommunikálunk a vállalatunkról és megpróbáljuk elnyerni a látogatók szimpátiáját, bizalmát. Ehhez sok lehetőség áll rendelkezésünkre, de mindnek egy a vége: rendszeres kommunikáció!
- Hirdessünk! Az online hirdetések rendkívül költséghatékonyak lehetnek, ha jól célozzuk őket. Természetesen ehhez alaposan meg kell határoznunk, hogy kiknek szeretnénk hirdetni, és azt, hogy mi a célja a hirdetéseinknek (weboldal forgalmának növelése/vevőszerzés/termék eladás).
- Ne feledkezzünk meg a hagyományos marketing eszközökről! Az online világ egy plusz felületet kínál a hirdetőnek, hogy az eddig bevált marketing stratégiáját az interneten is érvényesítse. Az eddig jól működő offline módszereket nyugodtan tartsuk meg, pláne, ha eddig ez volt a legfőbb forrásunk a vevőszerzésre, értékesítésre. „Járt utat járatlanért el ne hagyj!”
Önmagában az online marketing is elég lehet ahhoz, hogy eladjuk a kívánt termékünket, de ha biztosra szeretnénk menni, nem szabad csak és kizárólag az online piactérben bízni, hiszen jóval több versenytársunk is akadhat ezen a felületen, már csak a méretéből adódóan is.
Ha a modellünk jól működik, az online eszközökkel egy új hálózatot építhetünk ki, amin keresztül eljut hozzánk az ügyfél. Korábban egy szórólap vagy egy citylight plakát ugyan felkeltette a figyelmet, de attól, mert valaki látta azt, még nem biztos, hogy vette a fáradtságot utánajárni, megérdeklődni, elmenni a boltba, stb. Az online világban pár kattintás után már mindent megtudhatunk egy adott termékről vagy szolgáltatásról (még azt is, amit nem akarunk tudni), így jóval egyszerűbb és gyorsabb ez a folyamat.
Balázs