Ebben a cikkben:

Miért végezz piackutatást?

2019. November 14.
462
Miért végezz piackutatást

Ha tudni szeretnéd, mennyire elégedettek a vevőid, egyszerűen meg kell őket kérdezned. A rendszeres kapcsolattartás során ez nem is tűnik nehéznek. Területi értékesítő munkatársaid, sales-es kollégáid jól ismerik ügyfeleidet. Ha a kapcsolattartás során tudomásukra jutott információkat egy megfelelő rendszerben rögzítik, nagy segítségedre lehetnek. Tudni fogod, melyik vevődnek mi a célja, jövőbeli terve, és természetesen azt is, mit kell adnod neki ahhoz, hogy téged válasszon ismét.

De hogyan tudod megállapítani, hogy mik az elvárásai a lehetséges vevőidnek?

Szeretnél még több vásárlót termékednek vagy szolgáltatásodnak? Kérdezd meg a potenciális partnereidet, mit szeretnének, mire van szükségük! Igen ám, de itt van egy bökkenő. Honnan lehet tudni, kiket érdemes megkérdezni? Azokat a cégeket, akik a versenytársaidat választották? Azokat a vállalkozásokat, akik hasonlítanak a te vevőkörödhöz? Csak a közelben lévő társaságokat szeretnéd partnernek bevonzani, vagy hajlandó és képes vagy messzebbre is elmenni (mondjuk a termékedet az ország másik végébe leszállítani, versenyképes áron és szoros határidővel)? Ha átgondoltad, milyen legyen a kívánatos ügyfeled, írd le a jellemző tulajdonságait! Tevékenységi kör, vállalkozás mérete, régió, ahol működik. Azt is meghatározhatod, multinacionális vállalkozásokat szeretnél a partnereid közé vagy hazai kis- és középvállalkozásokat. Mikor ez megvan, gondolkodj el a kérdéseken!

Mit szeretnél tudni pontosan? Úgy kell összeállítani a kérdőívet, hogy egyértelműen és egyszerűen tudjanak rá felelni a válaszadók. Például megkérdezheted, keresnek-e beszállítót – mert ha nem, hiába tudsz bármit róluk, nem fogsz üzleti kapcsolatba kerülni velük!

Érdemes azt is megtudni, milyen típusú segítséget igényelnek tőled: bérmunkába adnak ki megbízást, ha saját kapacitással nem bírják, vagy alkatrészeket szeretnének vásárolni az általuk összeállított saját termékeikhez? Hiába van a legkorszerűbb öttengelyes megmunkálógéped, ha hegesztő robotcellával végzett munkára van szükségük a megcélzott cégeknek, tehát arra is ki kell térni, milyen munkafolyamatokat végeznek vagy végeztetnek rendszeresen. Milyen gépparkjuk van és milyen gépekkel nem rendelkeznek. Ha már tudod, mit fogsz kérdezni, meg kell szerezned a válaszokat is!

Tanácstalanul állsz, és elbizonytalanodtál, hogyan szerezd be a szükséges információt a célcsoportodtól? Ma már több módszer van erre: személyesen, telefonon és elektronikusan is felteheted a kérdéseidet. Természetesen nem mindegy, kitől kérdezel. A portás vagy a titkárnő valószínű nem fogja tudni, milyen alkatrészek gyártását adják ki bérmunkába vagy hogy ezred mm pontossággal szokták-e kérni a lézervágott alkatrészeket a beszállítóktól. Amint ezzel végeztél, jöhet a primer kutatás következő lépése: a statisztikai elemzés.

Kiderül, hogy melyik konkrét cégek hajlandóak alvállalkozókkal, beszállítókkal dolgozni és ők konkrétan milyen minőségű munkát várnak el. Megtudhatod, milyen korszerű berendezésre van szükséged ahhoz, hogy az igényeiket kielégítsd. Azt is meglátod, megéri-e beszerezni egy kiszemelt berendezést, lenne-e rá elég munkád, hogy megtérüljön a beruházásod.

Látod, a piackutatás nem csak új termék vagy szolgáltatás bevezetése előtt, de a piac folyamatos változása miatt rendszeresen elvégzendő feladat! A kutatás során kapott eredmények befolyásolják a menedzsment üzleti döntéseit, segítenek megtartani meglévő ügyfeleidet és még az új partnerek felkutatásában is hasznosak. A versenytársaid elemzése hozzájárul a Te sikereidhez is.

Ha mindezekre nincs időd, se kapacitásod, ne aggódj. Hívj minket, segítünk!


Réka

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása