Ebben a cikkben:

Nem érthet mindenki mindenhez, avagy ezért válassz PR-ügynökséget

2020. April 22.
368
Nem érthet mindenki mindenhez, avagy ezért válassz PR-ügynökséget

Kijelenthetjük, hogy a vállalatok túlnyomó többsége – egészen a legkisebbektől – végez valamilyen marketing-, vagy PR-munkát. Ha nem is szervezett és átgondolt formában, de legalább intuitív módon, hiszen felismerik, hogy bizonyos PR- és marketingaktivitásokra szükség van ahhoz, hogy az üzeneteiket eljuttassák a potenciális ügyfelekhez, bővítsék a vásárlói kört, vagy éppen megtartsák a jelenlegi vevőiket.

A nem megfelelő kommunikáció vagy a rosszul szervezett marketing azonban több kárt okoz, mint hasznot! És itt jön a képbe a PR-ügynökség.

Nézzünk néhány példát. Vannak azok a nem túl szerencsés esetek, amikor nincs a szervezeten belül erre kijelölt felelős, esetleg a cégvezető egyszemélyben tartaná kézben a marketingkommunikációt, ami valljuk be, egy bizonyos méret fölött már elképzelhetetlen.

Szintén nem a leghatékonyabb megoldás, ha az irodavezetőre vagy valamelyik egyéb terület képviselőjére bízzuk a marketinget, hiszen attól, hogy a saját munkakörében kiváló, a PR- és marketingfeladatok ellátásához nem feltétlenül rendelkezik a szükséges kompetenciákkal.

És van a harmadik eset, amikor a vállalat alkalmaz egy kollégát, aki PR- és marketingmenedzserként koordinálja a cég ezirányú tevékenységét. Ez már feltételezi a stratégiai gondolkozást, itt is felvetődik azonban a kérdés, vajon érthet-e valaki ugyanolyan jól az online hirdetések futtatásához, a sajtóközlemények kiadásához, az arculat kialakításához, egy kutatási tanulmány elkészítéséhez vagy épp a rendezvényszervezéshez? Sokan esnek abba a hibába, hogy felvesznek valakit és feltételezik, hogy a marketingkommunikáció minden részfeladatát ugyanolyan tökéletes színvonalon, és párhuzamosan fogja ellátni. A valóság azonban más, a marketingkommunikáció egy igen szerteágazó terület, amelynek különböző részei nagyon különböző kompetenciákat igényelnek.

A kisebb cégek tehát akkor járnak jobban, ha nem erőltetik rá a marketingmunkát más területen kiváló, ám e tekintetben inkompetens kollégára, hanem egyszerűen kiadják egy PR- és marketingügynökségnek. A nagyobb vállalkozásoknál a marketing volumenében is nagyobb és szerteágazóbb szokott lenni (minden irányban vannak kivételek), így ott már elkelhet egy belső marketingvezető, koordinátor a zökkenőmentes ügymenethez. A végeredmény egyébként szinte ugyanaz, mert ha a cég belső marketingese szakmailag felkészült és tapasztalt, az egyrészt félsiker, másrészt ismerni fogja a saját erősségeit és gyengéit, ahogy azt is, mi ilyenkor a teendő: egy PR-ügynökség alkalmazásával egy teljes csapatot kap a vállalat, ahol mindenki a saját területére specializálódott. Az ügynökség a vállalat kihelyezett marketing- és PR-osztályaként működik, amely áll többek között újságíróból, rendezvényszervezőből, online marketingesekből és social media-managerből.

A legjobb az egészben pedig az, hogy egy belső kolléga költségeinél a PR-ügynökség díja sem feltétlenül magasabb, míg az ügynökségnél felhalmozott szaktudás és tapasztalat messze túlmutat azon, amely egy személy birtokában lehet.

Összegezve tehát, ha nincs a vállalatnak marketinges szakembere azért, ha van, akkor pedig azért érdemes egy PR-ügynökség szakértő segítségét is igénybe venni.


Edit

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása