Ma Magyarországon az építőipari szereplők többségét egy folyamatosan toldozott-foldozott, emiatt nem ritkán kaotikus rendszer szolgálja ki. Mindez nem csoda, hiszen a legtöbb vállalkozás kisvállalatból lett közép- vagy nagyvállalattá, és rendszereiket is csak olyan mértékben bővítették amennyire minimális befektetéssel lehetséges volt –mutatta be a jelen helyzetet Polocz Anett, a Microsoft Dynamics alapú üzleti megoldásokat fejlesztő és értékesítő XAPT Solutions ügyvezető igazgatója. A nagy multinacionális cégek az építőiparban is egységesítik a fejlett szoftveres környezetet az egyes országokban és leányvállalatoknál, de a hazai tulajdonú vállalkozások ebben a tekintetben nem állnak jól.
A helyzet az ingatlanértékesítésben sem jobb. A legnagyobb ingatlanközvetítő vállalkozásoknak megvan a saját informatikai rendszerük, de azok, akik úgy döntöttek (egyre többen), hogy saját erőből oldják meg a projektjeik értékesítését, jellemzően nem rendelkeznek ehhez megfelelő IT-háttérrel. Nekik egy CRM rendszer többek közt segíthet összekötni a projektek vagy a kereskedelmi tevékenység költség- (beleértve az adminisztratív, marketing és humán költségeket is) és fedezeti oldalát, segít nyilvántartani az egyes ügyfelek, vevők történetét, így automatikusan figyelmeztet a következő lépésre. Emellett részletes adatokat tartalmaz a vevőkről, igény szerint kialakítja a szerződést, és figyelmeztet az abban foglalt határidőkre. Támogatja a lakások egyedi kialakításának rögzítését és hozzárendeli az adott vevőhöz, illetve frissíti az aktuális ajánlatot. Gyakorlatilag minden adatot összefuttat, ami a vezetői és sales, marketing stb. döntéseket néhány kattintással meg tudja alapozni.
Mindez együttvéve a hatékonyság jelentős javítását eredményezi az ágazat szereplői számára, amire még most, a konjunktúra idején is mindenkinek szüksége van. A jelenleg még korlátlannak tűnő megrendelésállomány ugyanis előbb-utóbb elkerülhetetlenül újra versenybe csap majd át a szegmens szereplői között, ahol azok indulnak majd a legjobb helyzetből, akik a legszervezettebben tudnak működni. Ma pedig azok, akik szűkös emberi erőforrásaikat a lehető legjobban használják ki – többek közt az ilyen informatikai megoldásoknak köszönhetően. Az innováció tehát most még „csak” versenyelőnyt nyújt, de hamarosan már a túlélés legfőbb, sőt egyetlen eszköze lehet. Mindezt úgy, hogy egy ilyen integrált rendszer bevezetésének költsége nemhogy egy ingatlanfejlesztés, de még egy komolyabb földmunkagép árát sem közelíti meg.