további hirdetési kampányok

Fizetett online cikkek, interjúkFizetett online cikkek, interjúk

Előfordul, hogy olyan közlendőnk van, amely önmagában, a saját hírértéke jogán nem jelenne meg a sajtóban. Ekkor üzenetünket vásárolt felületen tudjuk a leghatékonyabban kommunikálni. A másik ok, amiért érdemes ezt a lehetőséget választani, hogy ezen a felületen biztosan nem torzulnak az információk, és hangsúlyok, szó szerint az jelenik meg, amit szeretnénk. Ez nem minden esetben érhető el, ha sajtóközleményt adunk ki, hiszen az egyes médiumok a címadással, a szövegkörnyezetbe helyezéssel olyan hatást érhetnek el, amely nem feltétlenül kívánatos számunkra. Az sem ritka, hogy a kommunikációnkat nem önmagában közlik, hanem alapanyagnak tekintik, kiegészítik, esetleg több cég hasonló termékét, szolgáltatását, véleményét hasonlítják össze.

fizetett online hirdetések

A sajtót nehéz, sok esetben lehetetlen ellenőrizni, és ez nem is lehet cél. A fizetett cikkek, interjúk esetében azonban biztosak lehetünk benne, hogy nem végeznek rajta tartalmi változtatást. (Ezt kiköthetjük a megrendeléskor is.) Miután fix felületet veszünk, nem fordulhat elő, hogy mondandónk eldugott helyen, valamelyik kevésbé olvasott rovatban jelenik meg a. Az online felület azért kedvező, mert nincsenek olyan szigorúan vett terjedelmi korlátok, mint a print sajtó esetében. Hosszabb írást, interjút is elhelyezhetünk, csak lejjebb kell görgetni az oldalsávon, hogy végigolvassák. Ezzel együtt kerüljük a terjengősséget és lényegre törően írunk, ha ugyanis időközben megunják az olvasók, és elnavigálnak, akkor hiába vásároltunk felületet.

A hazai reklámszabályozás meglehetősen egyértelmű abban a tekintetben, hogy a fizetett felületeket szigorúan el kell különíteni a szerkesztőségi tartalomtól. Nem is érdemes megkérdezni a médium szerkesztőjét, hogy „nem lehetne-e, hogy véletlenül lemaradjon a figyelemfelhívó szöveg…”. Nem lehet, mert annyit biztosan nem fizetünk, hogy megérje nekik az egymilliós bírságot kockáztatni. Egy ilyen próbálkozással ráadásul a saját komolyságunkat is aláássuk, ami nem szerencsés, ha hosszabb együttműködésre törekszünk. Higgyük el, semmi baj nincs a „szponzorált cikk” felirattal. Az olvasót nem zavarja, ha olyan tartalmat szolgáltatunk, amely egyébként érdemes a figyelmére.

A fizetett cikkek írásakor, szerkesztésekor is arra törekszünk, hogy ne üssön el nagyon a szerkesztőségi tartalomtól, ne ordítson róla, hogy ez csak egy „jelképes” (médiumtól függően súlyos is lehet az a jelkép) összeg fejében kerülhetett a lapba. Ennek első lépése a témaválasztás, pontosabban a megfelelő médium kiválasztása a témához. Ott publikáljuk, ahol a közeg egyébként is illik a cikk témájához meg szoktak jelenni hasonló írások, így az olvasótábor érdeklődésére is bizton számíthatunk.

Növelhetjük a fizetett cikkek elérését, ha a közlendőnk külsőleg nem nagyon tér el a szerkesztőségi tartalomtól. Online médiumok esetében ez nem nehéz, mert jellemzően nem használnak külön dizájnt, formátumot a szerkesztőségi és a szponzorált cikkek megjelenítésekor.